Suomen kotiseutuliiton ansiomerkit myönnetty Esko Ehrolalle, Jouni Klaavulle ja Esko Jokelalle

Suomen Kotiseutuliitto on myöntänyt 30.11.2021 hopeisen ansiomerkin Esko Ehrolalle sekä pronssiset ansiomerkit Jounu Klaavulle ja Esko Jokelalle kiitoksena kotiseudun eteen tehdystä arvokkaasta työstä.

Esko Ehrola on ollut Pattijoen kotiseutuyhdistys ry:n hallituksen jäsen vuodesta 2016 lähtien. Lisäksi Esko on ollut Raahe-seura ry:n johtokunnassa vuosina 2011 – 2013. Esko on ollut ”kantava voima” Kylä meren rannalle – Pattijoen kylän historiaa teoksen valmistumisessa toimiessaan sekä kirjaprojektin vetäjänä (Jukka Ingerttilän jälkeen), kirjoittajana että kirjan toimittajana.

Jouni Klaavu ja Esko Jokela ovat olleet Pattijoen kotiseutuyhdistyksen hallituksen jäseniä vuodesta 2015 lähtien. Jounilla on ollut keskeinen rooli Kylä meren rannalle -kirjaan liittyvien kuvien kerääjänä, kuvienkäsittelijänä sekä kirjoittajana. Lisäksi Jouni on toiminut Pattijoki-muistoissamme Facebook-ryhmän ylläpitäjänä usean vuoden ajan. Esko Jokela on tehnyt lukemattomia talkootunteja mm. Pattijoki-päivien järjestelyissä, eri talkoissa ja retkien järjestelyissä.

Lämpimät onnittelut ja kiitokset Eskoille ja Jounille kotiseudun ja kotiseutuyhdistyksen eteen tehdystä työstä!

Jouni Klaavu ja Esko Ehrola ansiomerkkien luovutus tilaisuudessa. Esko Jokela oli estynyt tulemasta tilaisuuteen, joten hänelle ansiomerkki ja kunniakirja on toimitettu postitse.